Quality policy

The Quality Policy of HIDA ALIMENTACIÓN, S.A. determines the principles on which it bases its actions and decisions in terms of quality, appropriate to the corporate purpose of the organization as a company for the production and marketing of canned vegetables, sauces and ready meals. In reference to the internal order, it aims at the highest efficiency and professional satisfaction of its personnel.

As a means to achieve recognition and guarantee the quality of its products and services, the organization has implemented a quality management system in accordance with the UNE-EN-ISO 9001 Standard.

Accordingly, the principles on which HIDA ALIMENTACIÓN, S.A. bases its Quality Policy are:

  • Create a culture within the organization that allows us to anticipate the needs of our customers, assuming as main objective the satisfaction of their expectations.
  • To have mechanisms defined within the organization that allow to establish and achieve the quality objectives.
  • Involve all members of the organization in the development and continuous improvement of the HIDA ALIMENTACIÓN, S.A. Quality System.
  • To monitor compliance with the legal and regulatory requirements that affect its activity.
  • To act in compliance with ethical guidelines for both its customers and its employees.

The commitment to quality of the Management of HIDA ALIMENTACIÓN, S.A., is extensive to all persons forming part of its organization, in the degree of responsibility that affects each one in accordance with their tasks, with the function or position they hold in the organization and with the tasks that may be assigned to them in direct relation to the quality system.

Date of approval: 28/05/2019

Política de medio ambiente

La Dirección de HIDA ALIMENTACIÓN, S.A. como empresa de elaboración y comercialización de conservas vegetales, esta comprometida ha realizar todas sus actuaciones en consonancia con una actitud de respeto al Medio Ambiente, manteniendo una política basada en los siguientes principios:

  • Adoptar las medidas necesarias para garantizar el cumplimiento de la normativa medioambiental aplicable a nuestra actividad, así como el cumplimiento de otros requisitos establecidos voluntariamente por HIDA ALIMENTACIÓN, S.A.
  • Realizar un uso racional de los recursos naturales, materias primas y energía.
  • Adoptar las medidas necesarias para prevenir la contaminación, evaluando por anticipado las repercusiones sobre el Medio Ambiente de nuestras actividades y adoptar las medidas preventivas al respecto.
  • Definir y revisar periódicamente los objetivos y metas establecidos en el cumplimiento de esta política, dentro del proceso de mejora continua.
  • Cumplimento de las buenas prácticas medioambientales por parte de sus empleados, socios, suministradores, subcontratistas y visitas en general, para prevenir incidencias sobre el Medio Ambiente.
  • Facilitar la transparencia e información sobre el comportamiento medioambiental de HIDA ALIMENTACIÓN, S.A.

La correcta gestión medioambiental es responsabilidad de todos, para contribuir a:

“GARANTIZAR EL RESPETO Y CONSERVACIÓN DEL MEDIO AMBIENTE”.

Dicha política, firmada por la Dirección, es accesible a todas las partes interesadas y conocida por los empleados de la empresa. Además, está a disposición pública en la página web de HIDA ALIMENTACIÓN; S. A.

Fecha de aprobación: 28/05/2019